Prašné štrkové cesty, dvojkoľajové lesné chodníky či veterné horské priesmyky? Po viac ako 450 km s novou Yamaha Ténéré 700 sme pre vás vytvorili 7 zaujímavých faktov, ktoré potrebujete vedieť o úplne novej verzii Euro-spec 2020 Yamaha Ténéré 700.

 

Úplne nová Ténéré

Mnoho motorkárov si môže myslieť, že Ténéré 700 je zmenšeninou Super Ténéré. Opak je ale pravdou! V skutočnosti ide o úplne nový model stredne veľkej dobrodružnej platformy. Yamaha čerpala inšpiráciu o rally motocykel, aby vytvorila ľahký len 42 kg vysokopevný oceľový rám, ktorý je príznačný pevnosťou a flexibilitou.

 

Dva tímy, dva motocykle

Spoločnosť Yamaha využila svoj konštrukčný tím v Taliansku na výrobu motocyklov Ténéré 700 s prihliadaním na spätnú väzbu pretekárov z rally. Vedeli ste však, že v skutočnosti sú verzie tohto motocykla dve? Európska skonštruovaná vo Francúzsku a severoamerický model vyrábaný v Japonsku. Aj preto je debut európskej verzie naplánovaný skôr ako ten americký.

 

Menej je niekedy viac

Estetický a štýlový dizajn. Takto jednoducho by sa dal opísať dizajn novej Ténéré 700. Štyri prepichové LED svetlomety, predná minimalistická mriežka a nízky výfukový systém tejto športovej motorky sú pozoruhodným odklonom od dobrodružného štýlu svojich súperov. Aj keď disponuje ABSkom, ktoré sa dá vypnúť, vyhýba sa jazdným režimom, ovládaniu trakcie, aj tempomatu v prospech jednoduchosti a prístupnosti kdekoľvek len chcete.

Pohodlie od hlavy po päty

Ténéré 700 do svojho vybavenia integrovala aj jeden prepracovaný detail – antivibračné vložky na chodidlá. Avšak, tie vo väčšine prípadov ani nebudete potrebovať. Motor CP2 je bezotáčkový a prakticky bez vibrácií, znižuje nerovnosti vozovky a chodníka, čím zvyšuje pohodlie jazdca.

 

Škrtiaca klapka

Počiatočné zastavenie škrtiacej klapky pri voľnobežných otáčkach môže byť trochu pritvrdé. Kombinácia paliva a hnacích úderov spôsobuje, že počiatočné prasknutie plynu je trochu trhané. Výsledkom spustenia a opätovného použitia škrtiacej klapky je prudké trhnutie. To však nepredstavuje veľký problém, pretože pomocou citlivého ovládania so spojkou sa tento nedostatok minimalizuje.

 

6-stupňová prevodovka

Rozhodujúcim elementom pre motocykel navrhnutý na jazdenie po náročnom teréne na prvom prevodovom stupni a neskôr na premávku po otvorenej diaľnici, je rozhodujúca prevodovka. Šesťstupňová prevodovka sa radila jednoducho a pekne a nemala žiadne výrazné medzery.

 

Kolesá a odpruženie

21-palcové predné kolesá sú pre svoje terénne schopnosti oslavované, ale sú známe tým, že sú pri pohybe na asfalte pomaly. To nie je prípad Ténéré 700. Aj keď je manipulácia s ňou rýchla a jednoduchá, pri vyššej rýchlosti zostáva stabilná. Odpruženie pohodlne zvláda akékoľvek zvlnenie vozovky. Celková jazda je tak konzistentná a vyvážená spredu dozadu. Ténéré 700 je ideálna pre vašu dobrodružnú a temperamentnú jazdu v teréne!