Pri prvom ročníku rely Dakar usporiadanom v roku 1979 dostala Yamaha XT šancu preukázať svoju kvalitu v tých najdrsnejších pretekoch na svete. Jazdci na motocykloch XT tieto legendárne preteky vyhrali v rokoch 1979 aj 1980 a stali sa inšpiráciou pri vývoji pôvodného modelu Ténéré v roku 1983 – ikonického motocykla Yamaha stvoreného na dobrodružstvá, ktorý navždy zmenil motocyklový svet.
Odvtedy uplynulo 40 rokov. Yamaha Ténéré 700 dnes dráždi predstavivosť novej generácie jazdcov, ktorí chcú objavovať to, čo sa ukrýva za obzorom. Exkluzívna nová verzia Yamaha Ténéré 700 Rally Edition sa pýši farebnou kombináciou odkazujúcou na bohaté dedičstvo rely a špičkovými parametrami v základnej výbave.
Edícia Ténéré 700 Rally Edition s bielymi a červenými pretekárskymi farbami, grafikou speedbloku a zlatými ráfikmi vzdáva hold továrenským bicyklom pretekaným na Dakare. So svojimi prémiovými komponentmi a čistou DNA Ténéré je to ultimátny dobrodružný bicykel Yamahy strednej hmotnosti.
Typ motora | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 2válcový |
Zdvihový objem (cm3) | 689 cm³ |
Vŕtanie a zdvih (mm) | 80,0 mm x 68,6 mm |
Maximálny výkon | 54,0 kW pri 9 000 ot./min |
Krútiaci moment (Nm/ot./min.) | 68,0 Nm pri 6 500 ot./min |
Prevodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Celková dĺžka (mm) | 2 365 mm |
Celková šírka (mm) | 915 mm |
Celková výška (mm) | 1 455 mm |
Rázvor kolies (mm) | 1 590 |
Minimálna svetlá výška (mm) | 240 |
Výška sedadla (mm) | 880 |
Celková hmotnosť vrátane náplní (kg) | - |
Systém predného odpruženia | Obrátená teleskopická vidlica |
Systém zadného odpruženia | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Brzdy vpredu/vzadu | Hydraulické, dvojkotúčové, Ø 282 mm / Hydraulické, jednokotúčové, Ø 245 mm |
Pneumatika vpredu | 90/90 R21 M/C 54V M+S – kolesá s lúčmi s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
Pneumatika vzadu | 150/70 R18 M/C 70V M+S – kolesá s lúčmi s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
Palivová nádrž (l) | 16 |
Farba | Biela (Heritage white) |