Pri prvom ročníku rely Dakar usporiadanom v roku 1979 dostala Yamaha XT šancu preukázať svoju kvalitu v tých najdrsnejších pretekoch na svete. Jazdci na motocykloch XT tieto legendárne preteky vyhrali v rokoch 1979 aj 1980 a stali sa inšpiráciou pri vývoji pôvodného modelu Ténéré v roku 1983 – ikonického motocykla Yamaha stvoreného na dobrodružstvá, ktorý navždy zmenil motocyklový svet. Postavte si svoj sen Ténéré 700 Rally Edition
Odvtedy uplynulo 40 rokov. Yamaha Ténéré 700 dnes dráždi predstavivosť novej generácie jazdcov, ktorí chcú objavovať to, čo sa ukrýva za obzorom. Exkluzívny model Yamaha Ténéré 700 Rally Edition na rok 2023 prichádza v historickom rely farebnom prevedení, vybavený systémom ABS s 3 režimami a vylepšeným TFT prístrojovým panelom s možnosťou pripojenia smartfónu.
Model Ténéré 700 Rally Edition s bielo-červeným pretekárskym farebným prevedením, grafickým motívom „speedblock“ a zlatými ráfikmi vzdáva hold továrenským motocyklom, ktoré pretekali na Dakare. Prémiové súčasti a číra DNA modelu Ténéré z neho robí dokonalý retro motocykel stvorený na dobrodružstvá od spoločnosti Yamaha.
Pôvodný model Ténéré pomohol z Yamahy urobiť najúspešnejšiu značku v histórii rely Dakar. Počas prvých 6 ročníkov najnáročnejších pretekov na svete sa jazdci na strojoch XT umiestnili celkovo 18-krát na pódiu. Číra pretekárska DNA, ktorá si podmanila púšť, sa z generácie na generáciu preniesla aj do nového modelu Yamaha Ténéré 700 Rally Edition. A je to poznať.
Typ motora | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 2válcový |
Zdvihový objem (cm3) | 689 cm³ |
Vŕtanie a zdvih (mm) | 80,0 mm x 68,6 mm |
Maximálny výkon | 54,0 kW pri 9 000 ot./min |
Krútiaci moment (Nm/ot./min.) | 68,0 Nm pri 6 500 ot./min |
Prevodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Celková dĺžka (mm) | 2 365 mm |
Celková šírka (mm) | 915 mm |
Celková výška (mm) | 1 455 mm |
Rázvor kolies (mm) | 1 590 |
Minimálna svetlá výška (mm) | 240 |
Výška sedadla (mm) | 880 |
Celková hmotnosť vrátane náplní (kg) | - |
Systém predného odpruženia | Obrátená teleskopická vidlica |
Systém zadného odpruženia | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Brzdy vpredu/vzadu | Hydraulické, dvojkotúčové, Ø 282 mm / Hydraulické, jednokotúčové, Ø 245 mm |
Pneumatika vpredu | 90/90 R21 M/C 54V M+S – kolesá s lúčmi s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
Pneumatika vzadu | 150/70 R18 M/C 70V M+S – kolesá s lúčmi s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
Palivová nádrž (l) | 16 |
Spotreba | 4,3 l/100 km |