Príbeh radu MT sa začal písať pred takmer desiatimi rokmi, keď sa poprední dizajnéri zo spoločnosti Yamaha rozhodli vytvoriť jeden z najdôležitejších nových modelov v histórii spoločnosti Yamaha Motor Co., Ltd. Nemal to byť žiadny obyčajný motocykel. Cieľom bolo vytvoriť radikálny nový stroj s motorom s vysokým krútiacim momentom a extrémne svižným podvozkom, ktorý bude vo všetkom iný. A zvyšok už napísali dejiny.
Typ motora | 3 valec, 4 taktný, kvapalinou chladený, DOHC, 4 ventilový |
Zdvihový objem (cm3) | 890 |
Vŕtanie a zdvih (mm) | 78,0 x 62,1 |
Maximálny výkon | 87,5 kW (119,0 k) pri 10 000 ot./min |
Krútiaci moment (Nm/ot./min.) | 93,0 Nm (9,5 kg-m) pri 7 000 ot./min |
Prevodovka | stály záber, 6 rýchlostná |
Celková dĺžka (mm) | 2 090 |
Celková šírka (mm) | 795 |
Celková výška (mm) | 1 190 |
Rázvor kolies (mm) | 1 430 |
Minimálna svetlá výška (mm) | 140 |
Výška sedadla (mm) | 825 |
Celková hmotnosť vrátane náplní (kg) | 189 |
Systém predného odpruženia | Teleskopická vidlica |
Systém zadného odpruženia | Coil spring/Gas-hydraulic damper |
Brzdy vpredu/vzadu | Hydraulická s dvojitým kotúčom, Ø 298 mm/ Hydraulická jednokotúčová, Ø 245 mm |
Pneumatika vpredu | 120/70 ZR17M/C (58W), bezdušová |
Pneumatika vzadu | 180/55 ZR17M/C (73W), bezdušová |
Palivová nádrž (l) | 14 |
Farba | Siva, tyrkysová - cyan storm |