Model XSR900 GP pripomína vzhľadom modely YZR500, na ktorých v 80. a 90. rokoch víťazili kultoví pretekári značky Yamaha, a je tak úplne nevídanou oslavou pretekárskeho pôvodu značky Yamaha. Predná kapotáž inšpirovaná závodnými motocyklami YZR Grand Prix a výstupok sedadla evokujú spomienky na zlatý vek pretekov Grand Prix – skutočná pocta niektorým z tých najkultovejších pretekárskych motocyklov minulosti značky Yamaha.
Nenechajte sa zmiasť historickým štýlom, pod kapotážou sa skrývajú tie najmodernejšie technológie spoločnosti Yamaha a výsledkom je skutočne výkonný stroj, ktorý vás nadchne pri každým otočení plynu. Jazdu vylepšujú tie najmodernejšie komponenty bŕzd a odpruženia. Latku navyše zvyšujú integrované jazdné režimy a rozsiahly balík elektroniky.
Výrazný dizajn pripomínajúci pretekárske motocykle Grand Prix z 80. a 90. rokov
Model XSR900 má hornú kapotáž pripomínajúcu „zlatý vek“ pretekov Grand Prix z 80. rokov minulého storočia. Kapotáž v kombinácii s oddelenými chráničmi hánok nielenže navodzuje atmosféru modelu YZR500, ale pridaný aerodynamický efekt navyše zvyšuje maximálnu rýchlosť a zrýchlenie. Pretekársky vzhľad dotvára farebne zladený kryt sedla spolujazdca s hranatou zadnou časťou v štýle 80. rokov minulého storočia.
Nový plnofarebný 5“ TFT displej s možnosťou pripojenia
V kokpite v retro štýle je umiestnený nový päťpalcový farebný TFT displej. Na výber máte zo štyroch motívov displeja, ktoré vyhovujú rôznym jazdným štýlom vrátane analógového otáčkomera inšpirovaného pretekárskymi motocyklami z minulých rokov. Na obohatenie zážitkov z jazdy je súčasťou štandardnej výbavy motocykla XSR900 GP možnosť pripojenia smartfónu. Vďaka tomu môžete byť počas jazdy v spojení so svetom prepojením smartfónu so strojom prostredníctvom aplikácie My Ride.
Vysokokvalitné plne nastaviteľné predné a zadné odpruženie KYB
V súlade s prístupom prepojovania štýlu časov minulých s modernými technológiami sa motocykel XSR900 GP môže pochváliť najnovšou technológiou odpruženia, vrátane plne nastaviteľných obrátených vidlíc KYB a zadného závesu s prepákovaním, ktoré sú optimalizované pre lepšiu ovládateľnosť a jazdu.
Nastaviteľné riadidlá a spínače na riadidlách novej konštrukcie
Pre športový štýl jazdy, ktorý zodpovedá estetike inšpirovanej pretekárskymi modelmi, má motocykel XSR900 GP nastaviteľné riadidlá umiestnené nad vrchným okulárom. Jazdec je tak na stroji posunutý viac dopredu, čím sa zvyšuje zaťaženie prednej časti a ponúka presnejší pocit zvyčajný pri pretekárskom stroji, ale zároveň dostatočný komfort na jazdu na ceste.
Šasi v štýle Deltabox so zvýšenou tuhosťou
Spoločnosť Yamaha prvý raz predstavila rám Deltabox vo svojich motocykloch Grand Prix v 80. rokoch a stala sa tak priekopníkom novej technológie, ktorá ovplyvnila budúcnosť športových sériovo vyrábaných motocyklov. Rám v štýle Deltabox je dodnes základom mnohých motocyklov Yamaha vrátane modelu XSR900 GP. Aby sa motocykel XSR900 GP prispôsobil športovejšej jazdnej polohe, bolo šasi vyladené tak, aby sa zlepšila stabilita v zákrutách a zvýšila sa citlivosť odozvy prednej časti.
Prepracované hlavné sedadlo inšpirované 80. rokmi, nové bočné kryty a odnímateľný kryt sedadla
Pohodlné sedadlo jazdca novej konštrukcie bolo navrhnuté s dôrazom na štýl pretekárov z 80. a 90. rokov minulého storočia. Pod sedadlom sú pridané uzavreté bočné panely, ktoré dopĺňajú pretekársky vzhľad a sú upevnené pomocou pretekárskych D-krúžkov zaručujúcich rýchlu a jednoduchú demontáž. Kryt sedadla je umiestnený nad miestom spolujazdca a pri jazde so spolujazdcom ho možno odstrániť.
Nový štýl a umiestnenie stupačiek
Stupačky z hliníka liateho pod tlakom sú k dispozícii v dvoch polohách, hornej a spodnej. Polohy stupačiek boli upravené tak, aby zodpovedali športovejšej ergonómii a prispôsobili sa novej polohe sedadla a zníženým nastaviteľným riadidlám.
Systém Yamaha Ride Control (YRC) a 6-osová jednotka IMU
Pokročilá 6-osová jednotka IMU vychádzajúca z modelu R1 ovláda rozsiahly súbor systémov podpory jazdca, vrátane systému riadenia trakcie zohľadňujúceho náklon a ABS, protišmykového systému alebo systému kontroly zdvíhania predného kolesa. Systém riadenia jazdy Yamaha umožňuje vybrať výkonovú charakteristiku motora a úroveň zásahov systému podpory jazdy sledujúceho náklon tak, aby vyhovovali vašim preferenciám a podmienkam na ceste. Tri predvolené integrované jazdné režimy „SPORT“, „STREET“ a „RAIN“ s továrenským nastavením s rôznymi úrovňami zasahovania pre rôzne podmienky dopĺňa ručne nastaviteľný režim „CUSTOM“.
Tempomat, systém rýchleho radenia tretej generácie a asistenčná antihoppingová spojka
Vychutnajte si lepší zážitok z jazdy vďaka najnovším technológiám spoločnosti Yamaha vrátane tretej generácie systému Quick Shift, ktorý umožňuje radenie bez spojky pri radení vyšších prevodových stupňov pri zrýchľovaní a aj pri podraďovaní. Tempomat je súčasťou štandardnej výbavy a ovláda sa novým intuitívnym prepínačom, ktorý uľahčuje jazdu na dlhšie vzdialenosti, zatiaľ čo asistenčná antihoppingová spojka (A&S) udržiava motocykel stabilný pri športovej jazde.
Sofistikovaný motor EU5+ s vysokým krútiacim momentom a objemom 890 cm3
Motor CP3 s objemom 890 cm3 s vysokým krútiacim momentom v kombinácii s ľahkým a svižným šasi Deltabox modelu XSR900 GP je ideálny na zaujatie športovejšej jazdnej polohy. Akustická harmónia burácania trojvalca umocňuje pocit zrýchlenia pri každom otočení plynom a ponúka ten najšportovejší jazdný zážitok z celého radu motorov CP3.
Kolesá Yamaha SpinForged s pneumatikami Bridgestone Battlax Hypersport S23
Kolesá modelu XSR900 GP sú vyrobené s využitím exkluzívnej technológie Spinforging spoločnosti Yamaha a sú mimoriadne ľahké, čo umožňuje citlivejšie odpruženie, ktoré zvyšuje svižnosť a stabilitu. Model XSR900 GP je citlivejší, najmä pri zatáčaní a brzdení, a jeho priľnavosť pomáhajú zvyšovať najnovšie pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S23.
Typ motora | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 3 válec |
Zdvihový objem (cm3) | 890 |
Vŕtanie a zdvih (mm) | 78,0 × 62,1 |
Výkon | 87,5 kW (119,0 k)/10 000 ot./min |
Krútiaci moment | 93,0 Nm (9,5 kgfm)/7000 ot./min |
Prevodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Celková dĺžka (mm) | 2 160 mm |
Celková šírka (mm) | 810 mm |
Celková výška (mm) | 1 180 mm |
Rázvor kolies (mm) | 1 500 mm |
Minimálna svetlá výška (mm) | 145 mm |
Výška sedadla (mm) | 835 mm |
Celková hmotnosť vrátane náplní (kg) | 200 kg |
Systém predného odpruženia | Teleskopická vidlica |
Systém zadného odpruženia | kyvná vidlice |
Brzdy vpredu/vzadu | 298 mm / 245 mm |
Pneumatika vpredu | 120/70ZR17M/C (58W), bezdušová |
Pneumatika vzadu | 180/55ZR17M/C (73W), bezdušová |
Palivová nádrž (l) | 14 litrov |
Spotreba paliva | 5 l/100 km |