Za posledné desaťročie si model MT-09 upevnil svoj status ikony značky Yamaha a teraz sa objavil úplne nový rozmer temnej strany Japonska. Všetky vlastnosti, ktoré robia z modelu MT-09 lídra vo svojej triede, boli zavedením systému Y-AMT povýšené na vyššiu úroveň. S motocyklom MT-09 sa zžijete ako nikdy predtým. Môžete sa sústrediť na adrenalínovú akceleráciu a mimoriadne presné ovládanie s radením, ktoré ponúka buď športové a hladké radenie prstom (MT), alebo plne automatickú prevodovku (AT).
Ruky patria k tým najsilnejším a najšikovnejším nástrojom, aké ľudské telo ponúka. Radenie iba rukou je teda na rozdiel od kombinácie nohy a ruky nielen rýchlejšie, ale vyžaduje si aj menej času na premýšľanie, čo umožňuje objaviť úplne nový spôsob, ako zažiť vzrušenie z motora CP3. Režim MT ponúka rýchlejšie a konzistentnejšie radenie bez spojky na dosah ruky prostredníctvom intuitívneho a na dotyk príjemného kolískového spínača, ktorý umožňuje naplno rozvinúť skutočný športový potenciál modelu MT-09.
Tento revolučný zážitok z radenia vám umožní sústrediť sa na ostré ovládanie, brzdenie a čistú akceleráciu modelu MT-09. Vďaka intenzívnejšiemu zážitku z jazdy dosahuje symbióza medzi jazdcom a strojom úplne novú úroveň v tých najšportovejších jazdných podmienkach. Prípadne si môžete radenie ešte viac zjednodušiť pomocou systému AT, ktorý ponúka plne automatickú prevodovku s dvoma možnosťami, ktoré vyhovujú rôznym jazdným scenárom.
Vstúpte do novej dimenzie temnej strany Japonska s nastavením manuálnej prevodovky (MT), ktorá umožňuje elegantné a športové radenie prstom po stlačení kolískového spínača na ľavej strane riadidiel.
V nastavení automatickej prevodovky (AT) si môžete vybrať z dvoch režimov, ktoré vyhovujú rôznym jazdným scenárom. Ak chcete jazdiť svižnejšie, vyberte si režim D+, ktorý ponúka športovú a agresívnu zmenu rýchlostných stupňov v neskoršom rozsahu otáčok, alebo režim D, ktorý pri jazde na dlhé vzdialenosti alebo v meste poskytuje jemnejšie radenie.
Typ motora | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, In-Line Three-Cylinder |
Zdvihový objem (cm3) | 890 |
Vŕtanie a zdvih (mm) | 78,0 × 62,1 mm |
Maximálny výkon | 87,5 kW (119,0 k) pri 10 000 ot./min |
Krútiaci moment (Nm/ot./min.) | 93,0 Nm (9,5 kg-m) pri 7 000 ot./min |
Prevodovka | stály záber, 6 rýchlostná |
Celková dĺžka (mm) | 2 090 |
Celková šírka (mm) | 795 |
Celková výška (mm) | 1 190 |
Rázvor kolies (mm) | 1 430 |
Minimálna svetlá výška (mm) | 140 |
Výška sedadla (mm) | 825 |
Celková hmotnosť vrátane náplní (kg) | 189 |
Systém predného odpruženia | Teleskopická vidlica |
Systém zadného odpruženia | kyvná vidlica, (kĺbové odpruženie) |
Brzdy vpredu/vzadu | Hydraulická s dvojitým kotúčom, Ø 298 mm/ Hydraulická jednokotúčová, Ø 245 mm |
Pneumatika vpredu | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Pneumatika vzadu | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Palivová nádrž (l) | 14 |
Spotreba paliva | 5,0 l/100 km |