Počas tlačovej konferencie na výstave Intermot bol ako prvý odhalený naháč GSX-S750, ktorého dizajn je inšpirovaný modelom GSX-S1000. Nový streetfighter má rám prebraný z GSR750, pričom základ motora je odvodený od GSX-R750 z roku 2005. Vhodným naladením dosahuje radový štvorvalec vyšší krútiaci moment v nízkych otáčkach. K lepšej akcelerácii prispieva i skrátený sekundárny prevod. S vylepšeným vstrekovaním a mohutnou koncovkou výfuku nová 750-ka plní normu Euro4. Odpruženie má na starosti obrátená teleskopická vidlica KYB a zadná centrálna jednotka s nastaviteľným predpätím. Okrem radiálnych brzdových strmeňov vybavených ABS má jazdec k dispozícii trojstupňovú kontrolu trakcie.

 

Športovú rodinu GSX-R rozšíril najmenší model GSX-R125. Ten sa ako jediný vo svojej triede môže pochváliť bezkľúčovým zapaľovaním a LED osvetlením. Nechýba ani multifunkčná digitálna prístrojovka. V porovnaní s konkurenciou má kvapalinou chladený jednovalec vyšší výkon, čo ho v kombinácii s nízkou hmotnosťou stavia na špicu vo svojej triede. Okrem veľmi dobrých jazdných vlastností by k úspechu mal prispieť i jeho atraktívny dizajn.

 

Významnými zmenami prešla i modelová rada V-Strom, ktorá najnovšie ponúka hneď štyri verzie. Menšia 650-ka je teraz na nerozoznanie od litrového modelu, pričom obidva svojou siluetou pripomínajú legendárnu DR750S. Osvedčený dvojvalec s objemom 645 ccm dosahuje po celkovej revízii ešte lepšie parametre, pričom plní i náročnú normu Euro4. Palivová nádrž je v mieste napojenia na sedadlo trocha zúžená, čo uľahčí ovládanie motocykla i jazdcom nižšej postavy. Obidva modely majú nastaviteľný plexi-štít a integrovaný systém pre montáž originálnych kufrov. Spoločným prvkom je i nová prístrojovka s nastavitelným podsvietením LCD displeja. Moderná elektronika je zastúpená systémom ABS, trojstupňovou kontrolou trakcie, asistentom rozjazdov Low RPM Assist a systémom Easy start. 

 

V-Strom 1000 má navyše kombinovaný brzdový systém Motion Track, ktorý automaticky prenáša tlak aj na zadnú brzdu, čo pomáha stabilizovať motocykel pri brzdení. Litrový model i 650-ka sa bude ponúkať aj vo verzii XT, ktorá sa na prvý pohľad líši vypletanými kolesami so zlatými ráfikmi obutými do pneumatík rozmeru 110/80 R19 vpredu a 150/70 R17 vzadu. Vo výbave nechýba centrálny stojan, kryt motora a rukovätí. 

V duchu hesla „Kráľ je späť“ nakoniec priviezla na pódium úplne novú GSX-R1000 veľká osobnosť motocyklového športu Kevin Schwantz. S výkonom 202 k a hmotnosťou 200 kg je to najsilnejšia GSX-R všetkých čias. Nový superbike poháňa kompaktný štvorvalec vybavený technológiou variabilného časovania ventilov Suzuki Racing VVT, ktorá spolu s ďalšími systémami bola prebraná zo špeciálov MotoGP. Za zmienku stojí, že jeho červené pásmo grafického otáčkomera začína pri 14500 ot./min. Aby pilot ľahšie zvládol takú nálož prichádza mu na pomoc desaťstupňová kontrola trakcie a pretekárske ABS. Kompletne prepracovaná bola i kapotáž s malým reflektorom doplneným LED pásikmi nad vstupnými otvormi náporového sania. Okrem základného modelu s odpružením Showa BPF, bude v ponuke limitovaná verzia GSX-R1000R s tou najvyššou úrovňou výbavy. Odľahčený rám má vpredu obrátenú teleskopickú vidlicu Showa BFF a vzadu centrálnu jednotku Showa BFRC. V bohatej elektronickej výbave nechýba obojsmerný Quick shift systém, či Launch Control umožňujúci rýchle štarty.

ZDROJ: https://www.suzuki.sk/motocykle/suzuki/novinka/suzuki-novinky-2017